top of page
Gardening

בלו(ג)סתניקה

על ירקות, צמחים , גינות מאכל ותרבות חיים ירוקה 

צמחים מיוחדים שאפשר לגדל במרפסת

עוד אחד מהשיגעונות הטעימים שלנו בבוסתניקה הוא - צמחים מיוחדים - כל מי שנהנה מהפרויקטים האכילים שלנו מכיר את זה מקרוב ונהנה ברגעים אלו ממש מפירות עם שמות מגניבים וטעימים מטריפים שגדלים בפתח הבית.

שמעתם על ספוטה לבנה, שיזף סיני או קניסטל? תוכלו למצוא אותם בגינות המאכל ובבוסתנים של בוסתניקה ושל מגדלים אחרים מביני עניין ברחבי הארץ.


כשמתחילים לגדל גינת מאכל, נפתח עולם שלם של גידול ביתי של פירות וירקות אורגניים, מושגים חדשים ורעיונות חדשים, שיטות מתקדמות לצד מסורות עתיקות, והמון ידע מפתיע.


אחד התחומים שאנחנו מאוד אוהבים הוא התחום של הצמחים המיוחדים-


יש מגוון רחב של עצים וצמחים אקזוטיים שעשו עליה לארץ לאורך השנים והתגלו כמינים שמסתגלים היטב ומשגשגים בתנאים שמציבות מרפסות וחצרות ארצנו הים תיכונית.

לא סתם דובר על ארץ זבת חלב ודבש- תנאי הביניים של ארצנו הקטנטונת- מזג האוויר הלא קיצוני- מאפשרים שגשוג של מינים רבים, גם כאלה שמגיעים ממקומות שונים ומרוחקים, לכן לא נדיר למצוא בגינות שלנו אוכמניות או תפוחים (שמזוהים עם מזג האוויר הקר) הגדלים לצד פירות אקזוטיים כמו אננס או מנגו..



למה אנחנו כל כך אוהבים לשלב צמחים מיוחדים בגינות שלנו?

  • שילוב של צמחים מיוחדים בגינות תמיד מרגש אותנו,

  • יש קסם בגידול של צמחים לא מוכרים והנאה רבה באפשרות לקטוף בפתח הבית פירות אורגניים, טריים וטעימים שלא ניתן להשיג בשום מקום אחר.

  • הרבה מהצמחים האלו מתאימים למרפסות בשל העמידות שלהם לרוח, ויש כאלו שמתאימים במיוחד לגינות.

  • הצמחים המיוחדים שלנו מניבים מלא פירות!

  • רוב הצמחים האלו לא רגישים לרוב ה"מזיקים".

  • הצמחים המיוחדים שלנו הם אסטתיים, קומפקטיים וקלים לגידול. קל לעצב אותם ולהגביל את הגודל שלהם, ועם זאת הם יכולים לשגשג באדנית גדולה ולהניב היטב.

  • בשל האופי השיחי הצפוף שלהם הם צמחים שטובים להסתרה- צפופה או דלילה יותר.


משה וולך ז"ל שהקים את משתלת וולך הידועה, המתמחה בעצים אקזוטיים ובצמחי תועלת, ודאג לאיקלומם של מינים רבים בארץ , נהג לומר שהרבה מעצי הפרי המיוחדים מתפקדים ומניבים יותר טוב בארץ מאשר בארצות המוצא שלהם (מטורף!).


התנאים בארץ והתנאים בתוך העיר מאפשרים פעמים רבות מיקרו אקלים מיוחד שמאפשר תנובה של פירות שונים בעונות שונות, או תופעות מעניינות אחרות. העצים והפירות המיוחדים מצטרפים לחגיגת החיים המתפרצת בגינות ובבוסתנים.


לסיכום- הצמחים המיוחדים מוסיפים עניין וצד גרובי ואקזוטי לכל גינה, השימוש בהם מרחיב את המגוון הקיים ומאפשר לנו לבחור באופן מדויק את הצמחים המתאימים לתנאים השונים בכל גינה, ולהוסיף לגינות שלנו צמחים אסתטיים, יפים וקלים לתחזוק.


799 צפיות
bottom of page