top of page
Gardening

בלו(ג)סתניקה

על ירקות, צמחים , גינות מאכל ותרבות חיים ירוקה 

טיפוח ללא ריסוס

סוגים רבים של צמחי בר ארץ ישראליים, בהם צמחי מאכל ומרפא, פורצים וצומחים בכל שטח פנוי בזמן האביב, בצדי הדרכים, בחצרות ובין המרצפות.

הנסיון להפטר מן העשבים האלו מסיבות שונות (בטיחות, נוחות, אסתטיקה) מוביל לשימוש בחומרי קטילת עשבים המכילים חומרים רעילים ביותר שנחקרים ונבדקים ביתר שקיפות בשנים האחרונות.

החומר הרעיל ואחד הנפוצים שבהם הוא גליפוזאט המקושר לסרטן, אוטיזם, פגיעה חמורה בפלורת המעיים המובילה למחלות שונות ועוד. בעקבות פרסום דוח של ארגון iarc פרצה מלחמה בין ארגונים שונים העוסקים ברעילות חומרי הקטילה השונים לבין חברת מונסנטו מפתחת ומוכרת המוצר.


החשיפה לגליפוזאט היא בקרבה לשימוש בו באיזורים הציבוריים בקרבת הבתים או בצריכה של צמחים שרוססו בו כגון סויה ותירס בגידולי הנדסה גנטית שעברו שינוי גנטי כדי שלא יהיו רגישים לחומר מה שמאפשר ריסוס של שדות שלמים ברעל.


יש בידינו מספר דרכים שבהן נוכל לצמצם את החשיפה שלנו ושל ילדינו לחומרים בסגנון זה :

  • המנעות ממזון מעובד (מזונות כגון שניצלים מהצומח, קורנפלקס ועוד רבים מכילים תירס סויה ממקור מהונדס גנטית)

  • המנעות מריסוס בסביבה שלנו - שימוש בחרמש בצד הבתים , בחצרות הגנים ובשטחים הציבוריים - ניתן לפנות לרשויות המקומיות ולהאיר את עיניהן , הדבר כבר נעשה במקומות רבים בארץ! נקודת אור חשובה היא שעשויות רבות בארץ בהן תל אביב אסרו על השימוש בחומר . ניתן להתנדב לסיירת חרמשים שתמנע את הריסוס לידינו, את העשבים המבצבצים ממרצפות בסביבתינו ניתן לנכש ידנית בקלות.

  • פנייה לרשות מקומית לקידום טיפוח ללא ריסוס !

  • שימוש בחיפוי קרקע בגינה - שבבי עץ שמפוזרים בגינה מצמצמים את העשבייה ויוצרים שטחים נקיים שניתן להניח עליהם מחצלת .


  • למדו את חבריכם ושכניכם על ליקוט צמחי מאכל ומרפא , הכירו להם את העשבים הגדלים בסביבבתם, ברגע שמכירים את הצמחים ונהנים מהם , יש לנו פחות רצון וצורך להפטר מהם :)


מדהים שאפשר לשנות הרגלים ולשפר את הבריאות של כולנו די בקלות , בהצלחה !


אז מי כאן השוטים …?


למאמר מורחב בנושא : https://www.rambam-medicine.org.il/category/roundup



109 צפיות
bottom of page