top of page
Gardening

בלו(ג)סתניקה

על ירקות, צמחים , גינות מאכל ותרבות חיים ירוקה 

גינת מאכל - stress free zone

החיבור של האדם עם הטבע, המגע עם האדמה, הצמחייה ובעלי החיים בסביבה הירוקה, יכול לתת לנו כל כך הרבה בימים טרופים שכאלו. לשהייה בגינה יש השפעות עצומות ומוכחות על תחושת השלווה, היצירתיות, הרווחה (Wellbeing), והבריאות של האדם.


אורח החיים המודרני המהיר, מוביל את רובנו לבלות את רוב שעות היממה בחללים סגורים, רחוק מהטבע, מהצומח ומאורה הטבעי של השמש, שאנחנו כל כך זקוקים לו. במיוחד עכשיו, שכולנו מסוגרים בבתים וחווים ימים מורכבים בעלי עומס רגשי רב, אנחנו כאן כדי להזכיר לכם כמה חשובה היציאה החוצה - למרפסת, לגינה, אפילו אם לכמה דקות.

לגינה הציבורית, לגינה הקהילתית, לחורשה הקרובה, לדשא של השכנים אפילו! העיקר להיות בחוץ ולגעת באדמה. ישירות באדמה. עם העור החשוף שלנו. כפות הרגליים למשל ממש מתאימות למשימה הזו:)



איך נתקרב אל הטבע בימים בהם הוא נראה כה רחוק מאיתנו?

  • גראונדינג - לאפשר לגוף שלנו להתקרקע, להתחבר - הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא פשוט לצעוד יחפים על האדמה. המגע הישיר של הגוף שלנו עם הטבע, מחבר, מקרקע ומעניק תחושת יציבות. נסו ללכת יחפים על אדמה כמו ואדמה אחרת, על הדשא למשל, הוא ממש מיועד לזה:). שבו על הדשא למשך כמה דקות לאורך היום ללא חומרים מבודדים כמו נעליים או שמיכה. אומרים ש20 דקות ביום היא המינימום ההכרחי לתפקוד סביר אבל כמה שמתאים זה נפלא.

  • לגעת באדמה- אם יש לכם גינה או מרפסת מאכל בבית, נסו בימים הקרובים לעבוד את האדמה, לטפל בצמחיה, לדשן, לעדר, ולנקש עשבים. העבודה הפיזית בגינה והמגע העמוק של האדמה בידיים, מווסתים את המתח בגופנו ומאפשרים ויסות רגשי.

  • תשלבו את כל המשפחה- הגינה מאפשרת הזדמנות לעיסוק משותף של בני הבית, תעסוקה שיכולה להקל על ילדים ומבוגרים כאחד. איסוף זרעים, זריעה ושתילה, עישוב וגיזום, וכמובן הקטיף אלו פעולות פשוטות שיכולות למלא לנו את הגוף בהרגשה טובה.

  • טיול משותף למשתלה הקרובה או המועדפת עליכם גם יתרמו תרומה לא מבוטלת.

  • ירוק ללב ולנשמה- השהייה באזורים ירוקים משרה רוגע, שלווה ויצירתיות, אם יש לכם אפשרות לשבת בגינה או במרפסת ירוקה למשך כמה דקות או חצי שעה או שתעבירו את המשרד לגינה, לשבת לקרוא ספר או לבדוק עבודות בגינה, לשתות כוס תה או קפה ולנשום אוויר ירקרק, זה יכול לעשות פלאים. ואם אתם גרים בערים שאינן מאפשרות יציאה ממושכת מחוץ לבית, הכניסו עציץ או אדנית לחלל הבית או הממד, גם הם מהווים טבע לכל דבר.

  • חבר לטבע- אם יש לכם אדם נוסף עם חיבור לטבע ולאהבת הגינה, השהות בקרבת הטבע תהיה לכם קלה יותר, וכן תוכלו לעודד זה את זה לשהיה בסביבה הטבעית.

  • בואו לא נהייה קטנוניות לגבי מה זה טבע ונמצא עוד ועוד דרכים להרבות בחיבור לטבע ולאדמה/אדנית. מה שעובד זה מתאים


אז צאו לגינה, זו אחת הדרכים להירגע ולחזק את הבריאות הנפשית שלכם, תיהנו מכל מה שיש לגינת הביתית שלכם להציע זה המרחב הכי קרוב, נגיש ונטול מתח שיש לנו!


88 צפיות
bottom of page