top of page
Gardening

בלו(ג)סתניקה

על ירקות, צמחים , גינות מאכל ותרבות חיים ירוקה 

גינת מאכל במרפסת- החדר הכי טוב בבית

אם יש לכם גינת מאכל, אתם ודאי מכירים את הרגע הזה:

בוקר , פותחים את הדלת של המרפסת או החצר ולפתע הקרירות שבחוץ חודרת באחת אל הבית, והציפורים שעסקו בענייני הבוקר שלהן בין הצמחים מתעופפות במשק כנפיים. אתם יוצאים יחפים למרפסת, דורכים על פירורי אדמה, המבט כבר קולט מיד, מה נבט, מה קמל, מה נשר ומה הבשיל. את השביל של החילזון ואגלי הטל על העלים הירוקים.


כשאנחנו מקימים גינת מאכל, אנחנו יכולים לבחור בהוויית הגינה להיות חלק מהבית שלנו, להיות עוד מרחב שיכיל אותנו, ימלא אותנו וישמח אותנו.

בתחושה שלי, גינת מאכל היא חלק בלתי נפרד מהבית, ממש עוד חדר בבית, ובעצם החדר הכי טוב שבו- חדר נעים ורוחש חיים. אני מזמינה אתכם להכניס את גינת המאכל אל הבית, ואת תרבות גינות המאכל אל החיים.


הזנה וריפוי


גינת מאכל מכניסה לחיים שלנו ירקות אורגניים, הכי טריים ונקיים שיש - מה שבטוח יעשה לנו טוב.


תה צמחים רענן מרפא ומעורר- נמצא תמיד בהישג יד, בדיוק מה שאתם אוהבים ומה שהגוף שלכם צריך. מעניין שאנשים מופתעים מהיכולת לבחור לגדל את מה שהם אוהבים וצורכים :)


צמחי תבלין טריים וארומטיים - בזיליקום, טימין, זעתר,טרגון, עירית, מרווה, וגם ג'ינג'ר וכורכום - יש כל כך הרבה !

אתם יכולים לגדל את מה שטעים לכם, מה שמרפא אתכם ומה שעושה לכם טוב.


הכי כיף זה לצאת (או להיכנס? :)) לגינה לפני שמתחילים לבשל- לא צריך הרבה כדי להכין יום יום סלט טרי מהגינה ! שילוב של ירוקים כמו חסה, רוקט, בצל ירוק ותרד טרי, עם מה שהגינה מניבה בעונה- מלפפונים? אפונה טריה? שעועית ירוקה? חופן עגבניות מכל מני סוגים? מממ ופירות היער….

אני אוהבת להסתכל על הגינה כמקור השראה לבישול עונתי, מקומי, מחובר ושמח :)





מנוחה, בילוי, מפגש


מרפסת שהיא גינת מאכל שופעת ומעוצבת, היא המקום אליו תצאו כדי לנשום אוויר רגע מיום עמוס ורועש, מעבודה של שעות מול המחשב, מויכוח עם אחד מבני הבית. חברת הצמחים ידועה כמרגיעה, מנחמת, מעוררת השראה, מטהרת את האוויר ועושה טוב על הלב.

היא החלק הכי מרשים והכי יפה בבית בו תרצו לבלות את שעות הפנאי שלכם, להפגש ולארח.

גינת מאכל במרפסת היא גם המקום הכי נעים בבית, כשהצמחים מספקים צל ומיקרו אקלים משלהם.

גינת מאכל מספקת הזדמנויות אינספור למפגשים משפחתיים וההתרגשות מההפתעות שהגינה מניבה- משותפת לכולם- מגדול עד קטן.

כשיש גינה בבית, יש תמיד הזמנות לעיסוק משותף וליצירה. איסוף זרעים, זריעה ושתילה, עישוב וגיזום, וכמובן הקטיף הם פעולות פשוטות שכולנו יכולים לעשות ויכולות למלא לנו את הגוף בהרגשה טובה ולהיות מספקות ומשמחות, מוזמנים לקרוא עוד על תחום הגינון הטיפולי שגם הוא צובר תאוצה, ולהאמין כשאנחנו אומרים שמגע עם האדמה עושה לנו שמח!


מוזמנים ליצור יחד איתנו את החדר הכי טוב בבית שלכם- החדר שיזין אתכם, ינחם אתכם, ירגש אתכם וירשים את האורחים ;)


755 צפיות
bottom of page